Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową?

Z internetu korzysta już prawie każdy. Posiadamy własne komputery, laptopy, tablety czy telefony komórkowe. Ciągły dostęp do internetu sprawia, że wykonujemy tam coraz więcej codziennych czynności. Komunikujemy się za pomocą mediów społecznościowych, sprawdzamy przepisy na ulubione potrawy, czytamy bloga czy robimy zakupy w sklepach internetowych. Wszystko to sprawia, że obecnie firmy swoich klientów pozyskiwać muszą nie tylko poprzez witryny sklepowe i bilbordy na ulicach, ale także w wyszukiwarkach. Jednak, żeby w ogóle zacząć, należy wiedzieć, co zrobić, by stać się widocznym w sieci. Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową? Pozycjonowanie stron to działania, które zmierzają właśnie do poprawy widoczności strony w świecie internetowych wyszukiwarek.

Jak działa wyszukiwarka?

Zacznijmy od podstaw. Znajomość algorytmu google oraz innych wyszukiwarek internetowych, pozwoli nam na odpowiednie dopasowanie działań i zwiększenie ruchu, a tym samym konwersji na stronie naszego sklepu internetowego czy bloga. Wyobraźmy sobie, że mamy osobę, którą interesują buty damskie. Wpisuje więc ona w wyszukiwarkę interesujące ją hasło i przegląda wyświetlone wyniki. Co tam widzi? Pierwsza grupa to reklamy, czyli strony pojawiające się na górze wyszukiwarki poprzez wykupienie paczki reklam w Google Adwords. Następnie, mamy do czynienia z organicznymi wynikami, czyli takimi, które listują się właśnie za pomocą pozycjonowania stron. Ta grupa nas interesuje. Zastanówmy się, co zrobić i jak, by znaleźć się na samej górze. Internauci bowiem większość swoich wyszukiwań realizują na pierwszej stronie wyszukiwarki. Warto więc na niej być, by przyciągać potencjalnych klientów.

Zanim jednak przejdziemy dalej, wspomnieć należy o jeszcze jednym szczególe. Wyniki wyszukiwania różnią się w zależności od wpisanej frazy. Mowa tu w szczególności o wyszukiwaniach lokalnych, np. komis rowerowy Szczecin. Wtedy oprócz reklam, przed wynikami organicznymi pojawi nam się mapa z lokalizacjami oraz opisami poszczególnych firm znajdujących się w okolicy. Działanie to ma na celu ułatwienie internautom poruszanie się po sieci i szybkie znalezienie interesujących ich informacji.

Zwiększamy pozycję witryny w sieci

Polecamy:

skuteczne pozycjonowanie Warszawa

skuteczne pozycjonowanie Wrocław

Wiemy już, że najważniejsze są dla nas organiczne wyniki wyszukiwania, czas więc rozpocząć pozycjonowanie stron. Na początku, należy zwrócić uwagę na treści, które są umieszczone na naszej stronie. To, co jest w tym przypadku najważniejsze to to, by informacje na niej zawarte opierały się na wcześniej ustalonych słowach kluczowych bezpośrednio powiązanych z tematyką strony. Słowa kluczowe są to słowa, które wpisują użytkownicy wyszukiwarek. Ustalając je, najlepiej wczuć się w rolę potencjalnego klienta i pomyśleć jakich słów czy fraz użyłby, gdy chciał wyszukać naszą usługę czy produkt. To znacznie pomoże nam podnieść pozycję witryny w sieci, pozycjonowanie stron odbywa się bowiem głównie na podstawie zawartych na stronie słów kluczowych. Słowa kluczowe powinny znajdować się nie tylko w tekście, ale również w nagłówkach treści czy w adresach url. Pamiętać jednak należy o zasadzie, że co za dużo to niezdrowo – obecnie wyszukiwarki mają bardzo skomplikowane algorytmy i teksty zbytnio nasycone słowami kluczowymi są automatycznie wyrzucane z pierwszych pozycji na listach wyszukiwania.

Słowa kluczowe nie są jednak jedynym czynnikiem umożliwiającym pozycjonowanie stron. Zwrócić uwagę należy na inne czynniki, również związane z treścią strony. Zaliczyć można do nich np. częstotliwość dodawania nowych artykułów na blogu czy oryginalność tekstów. Ważna, z punktu widzenia informatycznego, jest również szybkość ładowania strony i jej responsywność. Mamy większą szansę na pozyskanie i utrzymanie klienta, gdy zawartość strony będzie łatwo dostępna dla użytkownika i przejrzysta w obsłudze. Zwłaszcza, że duży odsetek osób korzystających z internetu do przeglądania stron używa smartfonów i tabletów. Na uwagę zasługują także czynniki zewnętrzne przy pozycjonowaniu. Mamy tu na myśli zewnętrzne strony internetowe, które zamieszczają odnośniki do naszej oraz obecność w mediach społecznościowych.

Pozycjonowanie stron – profesjonalna pomoc

Jeśli nie znasz się na pozycjonowaniu stron albo po prostu nie masz czasu, by się tym zająć, skorzystaj z usług profesjonalnych firm. Zrobią one za Ciebie pełną analizę Twojej strony , poprawią teksty, usunąć niepotrzebne frazy albo zamienią je na nowe. Przeprowadzą dokładną analizę słów kluczowych, tworząc teksty SEO promujące Twoją stronę w internecie. Będą również na bieżąco sprawdzały czy dana fraza jest tą, którą faktycznie wyszukuje użytkownik, Dzięki nimi zyskasz sporo czasu i pieniędzy, odpowiednie pozycjonowanie strony to bowiem nie tylko wyższa pozycja w wyszukiwarce, ale głównie większy ruch w  witrynie oraz wyższe saldo sprzedaży. Takie działania odpowiednie są zarówno dla małych jak i dużych przedsiębiorców. Zwłaszcza dla tych pierwszych, wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania podniesie możliwości rozwoju i da nam olbrzymią przewagę nad konkurencją. Najważniejsze jest, by zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie to proces ciągły, który stale, na podstawie aktualnych danych, trzeba korygować.