Na jaką bramę garażową się zdecydować?

Jeśli chodzi o bramy garażowe, to bez dwóch zdań najważniejsza jest sama wygoda obsługi jak i także funkcje bramy. Zapewniają one nie tylko bezpieczeństwo użytkowników, ale także domu. Wybór konkretnych modeli jest naprawdę spory. Możemy zatem uwzględnić wszelkie wymagania jak sposób otwierania, zabezpieczenia antywłamaniowe czy też izolacyjność. Także zwróćmy uwagę na estetykę bramy. Obecnie garaż stanowi element spójny z bryłą domu. Jednak ten często to właśnie brama się znajduje na pierwszym planie. Obojętnie jak jest u nas brama garażowa powinna pasować do ogólnej architektury budynku.

Jaką możemy mieć bramę?

Możemy zdecydować się na bramę garażową uchylną. Jest to brama, którą się mocuje bezpośrednio do ściany garaży. Profile to jednocześnie prowadnice. Po nich przesuwa się cały mechanizm. Produkuje się również bramy z prowadzeniem dodatkowym górnym jak i także bez niego. Kolejnym rodzajem bram są bramy garażowe segmentowe. Brama ta składa się z segmentu. Może być to brama górna jak i także brama boczna. Następnym rodzajem bram są bramy rolowane. Są to złożone konstrukcje z profili wąskich, które są ze sobą połączone na całej długości. Jest to podobny mechanizm jak w przypadku rolet do okien. Brama zwija się na specjalny wał, który zamocowany jest pod sufitem wewnątrz naszego garażu czy też w specjalnej kasecie znajdującej się na zewnątrz. Ostatnim rodzajem bram garażowych są bramy rozwierane. Są to konstrukcje tradycyjne, najczęściej drewniane, które są wypełnione drewnianymi listwami czy też płycinami. Skrzydła są zamocowane na zawiasach i otwierają się niczym drzwi.

Bardzo ważny sposób otwierania

Bramy garażowe się pomiędzy sobą różnią także sposobem otwierania. Coraz rzadziej montujemy bramy rozwieralne. Ich sposób otwierania jest najmniej wygodny. Zazwyczaj jest to sposób ręczny. Najwięcej zalet posiadają rolowane. Są to jednak bramy najdroższe. Dlaczego? Szczególnie z uwagi na elektryczny napęd. Najtańszym rozwiązaniem są uchylne bramy. Jest tak ze względu na bardzo prostą konstrukcję jak i także niezmiernie łatwy montaż. Otwierają się one od góry. Ich część dolna wysuwa się w sposób nieznaczny na zewnątrz garażu. Nie nadają się dlatego do garaży, które wychodzą na ulicę czy też do garaży z podjazdami niesamowicie krótkimi. Z kolei bramy segmentowe są o wiele droższe od uchylnych. Są jednak szczelniejsze. Nie zajmują przed garażem zbyt wiele miejsca. Nawet mogą mieć 6 metrów szerokości. Instalować można je w otworze o kształcie łuku. Segmentowe bramy się otwierają poprzez przesuwanie na rolkach do góry, bezpośrednio po prowadnicach, które są przymocowane do ścian. Następnie chowają się one pod sufitem garażu. Czasami jest tak, że segmenty się przesuwają w bok na ścianę wnętrza danego garażu. W klimacie panującym w naszym kraju możliwość otwierania automatycznego braku uprzyjemni znacznie nam korzystanie z garażu. Nawet jeśli uważamy, że wystarczy nam w zupełności brama, która jest obsługiwana ręcznie, zaplanować warto ją w ten sposób, aby w przyszłości przy niej zmieścił się napęd. Wystarczy tak naprawdę, aby pomiędzy skrzydłem otwartym a sufitem została jakaś wolna przestrzeń na siłownik.

Ważne jest także to, aby na etapie wykańczającym garaż doprowadzić do niego bezpośrednio elektryczne przewody. Ważne jest także to, jaki rodzaj sterowanie wybierzemy. Może to być sterowanie pilotem, przyciskiem bezpośrednio z domu, z domofonu, klawiaturą szyfrową, przełącznikiem na klucz czy też nawet telefonem. Najczęściej jednak używamy pilotów oraz odbiornika radiowe z nimi współpracującego, który znajduje się w centrali. Wielokanałowe nadajniki również są wykorzystywane do obsługi innego rodzaju urządzeń, w tym także wyjazdowej bramy.

Bezpieczna brama

Aby użytkowanie bramy było w pełni bezpieczne, to producenci stosują różnego rodzaju zabezpieczenia. Są to na przykład osłony rolek, które chronią nas przed włożeniem palców pomiędzy prowadnice a rolki. Do tego producenci montują hamulec bezpieczeństwa. Zatrzymuje on bramę otwieraną czy też zamykaną, jeśli zerwane zostaną linki czy też sprężyny. Poza tym zawiasy i krawędzie paneli w segmentowych bramach są specjalnie ukształtowane. Powoduje to, że zapobiegają przytrzaśnięciu naszych palców. Do tego bramy z automatycznym napędem mają możliwość wysprzęglenia siłownika oraz obsługi ręcznej w sytuacji braku zasilania. Do odblokowania bramy stosowana jest linka, która się znajduje wewnątrz naszego garażu. Jest ona połączona z napędem jak i także z zamkiem. Pozwala to odłączyć go od bramy garażowej. A jeśli do garażu nie ma wejścia dodatkowego, fachowcy zalecają montaż mechanizmu zewnętrznego wysprzęglania.

Poza tym bramy z automatycznym napędem wyposaża się między innymi w fotokomórkę, która wykrywa wszelkie przeszkody w płaszczyźnie ruchu bramy i nie pozwala na zamknięcie danego skrzydła. Nie zapominajmy także o systemie ryglowania, który ma za zadanie zapewnić ochronę przed podważaniem jej.

Jak widać na załączonym obrazku musimy przy wyborze bramy garażowej zwrócić uwagę na naprawdę wiele aspektów.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *