Widoczny z daleka

Widoczny z daleka

Widoczny z daleka – jak mówi popularne powiedzenie, reklama jest dźwignią handlu. Bez niej trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie współczesnych rynków. Przedsiębiorcy poszukują najskuteczniejszego nośnika reklamy. Internet to szansa na zdobycie wielu odbiorców i możliwość powtórzenia swojej reklamy.

Tradycyjne media odnotowały gwałtowny spadek sprzedaży, gdy odbiorcy czytali gazety na ich stronach internetowych. Wadą reklam telewizyjnych są przerwy w programie i długie reklamy. Ponadto widzowie coraz częściej oglądają filmy i programy online. Reklama zewnętrzna to forma reklamy dostosowana do potrzeb klientów i przedsiębiorców.

Zalety reklamy zewnętrznej

Widoczny z daleka
Widoczny z daleka

Z punktu widzenia przedsiębiorców i potencjalnych nabywców OOH jest najlepszą formą reklamy. Dociera do mas i ma na nie długofalowy wpływ. Reklama zewnętrzna nie jest jednorazowym sposobem przekazywania treści, będzie pobudzać konsumentów za każdym razem, gdy będą przechodzić obok. Przekazy reklamowe na billboardach, szyldach, neonach, plakatach, banerach, wiatach przystankowych są oszczędne w treści i wywołują pozytywne wrażenie wizualne. Reklama zewnętrzna to bezpośrednia komunikacja z konsumentem – konsumenci to zauważą i nie będą mogli się powstrzymać.

Ze względu na swoje rozmiary widać go z dużej odległości. Przyciągnie większą uwagę, jeśli reklama zewnętrzna zostanie umieszczona w pobliżu często odwiedzanych miejsc, takich jak: galerie handlowe, kluby modowe, obiekty sportowe, szkoły, kościoły czy atrakcje turystyczne. Kolejną zaletą reklamy zewnętrznej jest wszechobecność – użytkownicy widzą reklamę kilka razy dziennie, więc ją zapamiętują. Reklama zewnętrzna charakteryzuje się długofalowością – wielu odbiorców może z niej korzystać przez długi czas. Informacje o wydarzeniach umieszczane są w przestrzeni miejskiej z co najmniej kilkudniowym wyprzedzeniem. Produkty i usługi są reklamowane przez co najmniej kilka tygodni.

Niskobudżetowa reklama

Wartość reklamy zewnętrznej polega na jej niskim koszcie produkcji. Ten sam materiał reklamowy można objąć całe miasto, województwo lub kraj. Reklama może oddziaływać na wiele osób w określonym czasie. To sprawia, że ​​koszty produkcji reklamy płacą wielokrotnie więcej. Im więcej odbiorców, tym większy wpływ i pewność, że większość osób, które zobaczą reklamę, skorzysta z danego produktu/usługi/zaproszenia na wydarzenie. Reklama zewnętrzna przekłada się na zyski dla reklamodawców.

Wady reklamy zewnętrznej

Reklama w przestrzeni miejskiej jest narażona na wandalizm i wandalizm. Zdarto plakaty, a billboardy i banery pokryto farbą i pocięto. Odbiorcy mają krótki czas na przyswojenie treści, ale tę samą reklamę widzą kilka razy dziennie. Powtarzanie reklam ma swoje wady – konsument jest zirytowany, że ciągle ogląda te same informacje. Wadą reklamy zewnętrznej jest to, że mocno ingeruje w krajobraz miejski. Umieszczanie reklam w pobliżu pomników, placówek oświatowych, parków robi na ludziach nieładne wrażenie. Reklamy są umieszczone blisko siebie, co stwarza wrażenie przesytu i mylących informacji. Reklamie zewnętrznej sprzeciwiają się ekolodzy ze względu na dużą ilość chemii użytej do jej produkcji. Aby reklama była widoczna z dużej odległości w nocy, musi być ona oświetlona. Zużywa również dużo energii elektrycznej, co stanowi duży problem w miastach i jest uważane za marnotrawienie energii. Umieszczanie podświetlanych reklam w pobliżu budynków spotkało się z ostrą krytyką, ponieważ zakłócają nocny wypoczynek mieszkańców.

Regulacje prawne dotyczące reklamy zewnętrznej

Kwestie prawne związane z reklamą zewnętrzną reguluje Prawo budowlane. Reklama zewnętrzna nie może być umieszczana na obiektach zabytkowych, jeżeli grozi to uszkodzeniem danego obiektu. Zabronione są reklamy dyskryminujące, szowinistyczne, nacjonalistyczne, nawołujące do przemocy lub wzbudzające nieuzasadniony strach. Reklamy zewnętrzne nie mogą zawierać treści i zdjęć wprowadzających konsumentów w błąd lub naruszających zasady uczciwej konkurencji. Przesądy i łatwowierne czyny wykorzystujące dzieci są zabronione. Reklamy nie mogą być umieszczane w odległości mniejszej niż 500 metrów od żłobków, placówek oświatowych, placów zabaw i klubów młodzieżowych, jeśli zawierają podteksty pornograficzne. Reklamy zewnętrzne nie są dozwolone na ogrodzeniach szpitali i cmentarzy. Materiały reklamowe wykorzystywane w miejscach publicznych muszą zawierać dane właściciela reklamy. Reklama zewnętrzna nie może nawoływać do wojny, przestępstw ani ataków terrorystycznych.

Reklama zewnętrzna jest popularna na ulicach polskich miast. Społeczeństwo przyzwyczaiło się do jej obecności. W wielu miejscach jest zbyt wiele reklam zewnętrznych, przez co ludzie czują się naprawdę bałaganiarsko. Z drugiej strony jest to najbardziej bezpośrednia forma kontaktu z odbiorcą, zdobywająca społeczne uznanie i ubarwiająca szary miejski pejzaż.