Sitodruk i wszystko, co powinniśmy wiedzieć na jego temat

Sitodruk i wszystko, co powinniśmy wiedzieć na jego temat

Już dawno minęły czasy, kiedy to ludzie zadowalali się tym, co im się dawano. Dziś sklepy z niemal każdym rodzajem produktów starają się prześcigają się w tym, by dać swoim klientom jak najwięcej możliwości wyboru, a do mainstreamu coraz bardziej przedziera się usługa personalizacji. Personalizować można obecnie wszystko – od „twardych” gadżetów, jak długopisy czy pióra, aż po ubrania. To właśnie sitodruk na tkaninie jest czymś, na czym skupimy się w tym wpisie. Co trzeba wiedzieć na jego temat? Co tak właściwie możemy drukować i jak wykorzystać go do promocji własnej firmy czy inicjatywy? To tylko niektóre z kwestii, które zamierzamy poruszyć w tym wpisie.

Sitodruk na tkaninie – fakty, o których warto wiedzieć

Choć w dzisiejszych czasach ciężko jest znaleźć kogoś, kto nie wiedziałby, czym jest sitodruk na tkaninie, nie każdy zdaje sobie sprawę, co można osiągnąć za jego pośrednictwem, ale też jak przebiega proces zadrukowywania tkanin za jego pośrednictwem. Poniżej przedstawiamy kilka faktów, które warto poznać zanim tak właściwie się w niego zainwestuje.

  1. Ze względu na sposób umiejscowienia nadruku na materiale docelowym, sitodruk na tkaninie należy do niezwykle tanich – zwłaszcza, jeśli zamierzamy wyprodukować więcej tego samego typu produktów.
  2. Sitodruk na tkaninie można wykonać przy użyciu niemal dowolnych kolorów, co pozwala nam puszczać wodze wyobraźni. Kolory są przy tym żywe i nasycone, czego nie można powiedzieć o tych uzyskiwanych w przypadku innych form zadrukowywania.
  3. Sitodruk jest też trwały – odporny na wilgoć, a przede wszystkim pranie. Możemy więc mieć pewność, że ubrana zadrukowane za jego pośrednictwem przetrwają z nami należycie długo.
  4. Sitodruk jest czymś, po co bardzo często sięgają firmy – to jego wykorzystuje się do tworzenia materiałowych gadżetów reklamowych. Mowa między innymi o koszulkach, bluzach, czapkach czy torbach z nadrukiem firmy.
  5. Sitodruk jest metodą, której uproszczoną formę wykorzystywano już… tysiące lat temu, na Dalekim Wschodzie.
  6. Aby zadrukować tkaninę tą metodą, potrzebne jest wykonanie specjalnego szablonu na siatce. Przez matrycę przepuszczana jest farba w taki sposób, aby zafarbowała wybrane przez drukującego obszary. Właśnie dlatego przygotowanie zaledwie jednego elementu jest bardziej kosztowne, ale wykonanie kolejnych (wykorzystujących ten sam szablon) jest znacznie tańsze i bardziej opłacalne. Szacuje się, że sitodruk na tkaninie pełnię opłacalności osiąga przy co najmniej 20 sztukach odzieży.
  7. Sitodruk sprawdza się nie tylko na jasnych, ale i na ciemnych tkaninach – w ich przypadku konieczne jest zastosowanie białego podkładu pod właściwy wzór.

Sitodruk na tkaninie jako reklama

Jednym z najbardziej powszechnych i zdecydowanie najchętniej wybieranych zastosowań, jakimi może pochwalić się sitodruk na tkaninie jest produkcja materiałów reklamowych. Choć kiedyś kojarzyło się je wyłącznie z ulotkami, dziś kategoria ta jest znacznie szersza i obejmuje:

  • koszulki (T-Shirty),
  • bluzy – z kapturem i bez,
  • czapki,
  • torby reklamowe.

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, metoda sitodruku jest na tyle specyficzna, że wymaga przygotowania właściwej matrycy – to z kolei sprawia, że im większe jest zamówienie na materiały reklamowe, tym więcej można oszczędzić na każdym z nich. Właśnie dlatego idealnie odnajdują się w nim firmy, które planują przygotowanie większych kampanii promocyjnych i szukają środków, które będą idealnym ich uzupełnieniem. Główną zaletą produktów powstających na bazie sitodruku jest to, że są bardzo chętnie noszone przez ich odbiorców. Z uwagi na wysoką jakość nadruku potrafią towarzyszyć im całymi latami – a jeśli odpowiednio wpleciemy w nie reklamę strony internetowej naszej firmy, będą ją promowały. Aktywnie i długofalowo. Sitodruk na tkaninach pozwala nam tworzyć materiał promocyjny, który każdy chciałby otrzymać, a którego nikt nie wyrzuci – w przeciwieństwie chociażby do ulotek, które bardzo często lądują w koszu niemal bezpośrednio po ich otrzymaniu. Materiały promocyjne powstałe przy użyciu sitodruku pozwalają na targetowanie, a zatem wskazywanie ich docelowej grupy odbiorców. Można go dokonać przede wszystkim przez wybór rzeczy, którą zadrukujemy. Jak już wspomnieliśmy, może to być wszystko, do czego przystosowana jest maszyna firmy wykonującej pracę. Czapka, torba, a nawet biustonosz. Wiele tutaj zależy również od wzoru – ten można wyraźnie wskazywać, dla kogo przeznaczony jest dany wyrób i kto jest osobą, której zainteresowanie finalnie chcemy sobie zaskarbić.

Podsumowanie

Sitodruk na tkaninie jest czymś, po co z miesiąca na miesiąc sięga się coraz częściej. Dzięki niemu jesteśmy w stanie pozyskać trwały i wytrzymały nadruk niemal na każdej tkaninie – niezależnie od tego, czy będziemy chcieli zadrukować zwiewną koszulkę, czy też solidniejszą i grubszą bluzę. Doskonale sprawdza się zarówno w prywatnych zastosowaniach (w szczególności jako środek do stworzenia genialnego prezentu z dowolnej okazji), ale i tych firmowych, gdzie odnajduje się jako środek o walorach marketingowych.